...::: AUDI-MANIA FAN KLUB :::...
Strona miłośników marki AUDI

...::: ELEKTRYKA/ELEKTRONIKA :::... - Montaż tempomatu w A6 C4 2,5 tdi - FOTOSTORY

toms001 - 5 Czerwiec 2008, 00:23
Temat postu: Montaż tempomatu w A6 C4 2,5 tdi - FOTOSTORY
Fotostory z rezania TEMPOMATU w Audi A6 C4 AEL manual
(przygotowane w zeszłym roku, ale zapewne się przyda)

Niektórzy zaczynają od założenia manetki, ja najpierw podpiąłem wiązkę na `surowo`, a po pomyślnych testach przeciągnąłem przyszykowaną do wpięcia kostke na stronę kierowcy i zamontowałem wszystko na gotowo.


Zaczęło się od następującego ogłoszenia na allegro:
www.akp.toms001.superhost...mat/aukcja.html


W ruch poszła ETKA i już po chwili było wiadomo, że taki przełącznik zespolony pasuje do:



Szybki telefon do sprzedającego, co by tu jeszcze z tą ceną zrobic i po chwili ściągnąłem aukcje. Cena tym bardziej atrakcyjna, gdyz w zestawie mamy prawą manetke od wycieraczek ze sterowaniem BC :)
Nie musiałem, długo czekac, bo następnego dnia zamówiony towar miałem już w domu, a że był piątek to zamiast pic, szykowałem się do sobotniego rezanka.



Na początek należy przygotowac sobie 5 przewodów. Bezpieczna długosc (zależnie jak kto je poprowadzi) to 1,8 m. Należy zwrócic uwage na oznaczenia pinów.



Nastepnie szykujemy wtyczkę (ja niemal idealnie pasującą wtyczkę dostałem, dolutowalem tylko przewody). Jako, że pin 4 i 6 biegną do pinu 24 w komputerze sterującym, nie ma potrzeby ciągnięcia osobnych kabli, wystarczy krótkim przewodzikiem połączyc piny 4 i 6 we wtyczce z tyłu manetki.



Przed pójściem do auta oznaczyłem jeszcze przewody i przygotowałem koncówki



Komputer sterujący, do którego należy wpiąc nasze przewody znajduje się na wysokości nóg pasażera, pod plastikową osłoną. Żeby się tam dostac należy zdjąc najpierw osłonę przekaźników (jest wsuwana), a następnie odchylic wykładzinę



Ukażę się nam plastikowa osłona złożona z dwóch zachodzących na siebie części. Krzyżakiem odkręcamy 2 śrubki i naszym oczom ukazuje się taki oto widok



Odpięcie wtyczki możliwe jest po wyciągnięciu kompa, w tym celu odkręcamy 4 widoczne na zdjęciu powyżej śrubki.

W tym miejscu utkąłem, gdyż okazało się że nie mam odpowiednich wsuwek. Bez nich połączenie nie będzie trwałe, a przewody prędzej czy później wyszkoczą z gniazd. W niedziele skoczyłem na wrocławską giełde i trafiłem idealnie na to, co potrzeba. :)



We wsuwki zaciskamy przewody (oprócz pinu 5, który idzie do bezpiecznika), rozkręcamy 3 śrubki na wtyczce i wpinamy się w odpowiednie miejsca:

MANETKA ---> KOMPUTER
1 ---> 30
2 ---> 45
3 ---> 48
4 i 6 ---> 24



Przewód z pinu 5 manetki łączymy z czarno-zielonym przewodem bezpiecznika w czarnej oprawce znajdującego się nad komputerem sterującym.



Po tych zabiegach postanowiłem sprawdzic działanie przed zmontowaniem wszystkiego „do kupy”. W tym celu aktywujemy tempomat podłanczając VAG i kolejno wybieramy:
01-silnik
02-sprawdzamy błędy
11-Login, wpisujemy kod 11463
06-Zamykamy i jazda z manętką i metrami kabli na kolanach.

Działa elegancko!!!

Dalej odkręcamy poduche (torx) i ściągamy kierownice (warto oznaczyc sobie markerem, co by potem krzywo nie założyc). Odkręcamy też dolną półkę pod kierownicą, tamtędy pójdzie wiązka.
Zakręcamy kompa, plastikowe osłony o gotową wtyczkę puszczamy kanałem w stronę kierownicy. Przewody wyjdą na wysokości odkręconej już półki pod kierownicą.
Podmieniamy manetki wpinając nową wtyczkę i przykręcamy kiere.



Teraz można się już cieszyc nowym udogodnieniem za darmo, bo po sprzedaży starej manetki wychodzi się na zero.


... z tego rozpędu przykręciłem w końcu blendzioche eSunioche J


Pozdrawiam i udanego rezania :] Mam nadzieje, że ta instrukcja okaże się pomocna. :peace: :)

rafalko - 5 Czerwiec 2008, 13:45

Piękna robota!!! (clap) (clap) (clap)
Adi202 - 5 Czerwiec 2008, 14:51

rafalko napisał/a:
Piękna robota!!! (clap) (clap) (clap)

rafalko piękna robota, to mało powiedziane. :wink:
toms001 widzę, że jesteś profesjonalistą. up
pzdr

toms001 - 5 Czerwiec 2008, 22:42

Adi202 napisał/a:
toms001 widzę, że jesteś profesjonalistą. up
pzdr


Jak od czasu do czasu nie podłubie przy swoim klekocie, to się źle czuję :razz:

Adi202 - 5 Czerwiec 2008, 22:59

toms001 napisał/a:


Jak od czasu do czasu nie podłubie przy swoim klekocie, to się źle czuję :razz:

Klekocie? Tego nie moge sobie jakoś wyobrazić? :wink:
pzdr

toms001 - 5 Czerwiec 2008, 23:53

Nie tyle przy samym silniku, co ogólnie coś poprawie, wyczyszcze, wymienie itp.

Obecnie jestem w trakcie montażu oryginalnych sprysków :lol:


Adi202 - 5 Czerwiec 2008, 23:59

toms001 napisał/a:
Nie tyle przy samym silniku, co ogólnie coś poprawie, wyczyszcze, wymienie itp.

Obecnie jestem w trakcie montażu oryginalnych sprysków :lol:

[url=http://img71.imagesh....th.jpg]Obrazek[/URL]

Ja równiez jestem chory jak mam przerwę przy udokonalaniu Niuni :grin:
P.S.
Ta pompka będzie raczej za słaba. :sad:
P.S.2
Masz przekaźnik do sprysków?

toms001 - 6 Czerwiec 2008, 00:15

Adi202 napisał/a:
P.S.
Ta pompka będzie raczej za słaba. :sad:
P.S.2
Masz przekaźnik do sprysków?


Pompka została wyjęta wraz ze zbiorniczkiem. Jak podłączyłem ją na próbe do baterii 4.5 V, to można było podlewac trawe w ogródku :wink:


Co do przekaźnika, to robie to inaczej. Spryski będą na osobny przycisk. Nie chce aby przy każdym myciu szyby zalewało mi maske płynem.

Adi202 - 6 Czerwiec 2008, 00:19

Powodzenia up
kefir78 - 10 Czerwiec 2008, 13:59

Mi się to tez podoba więc pytanie moje takie: Audi 100 C4 2.5tdi w automacie silnik AAT(albo ATT, niepamiętam) 93 rok produkcji. Czy montaż takowego bajeru jest podobny? czy może czegoś mi brak.Bo manetki to prawie mam . Tylko też nie wiem czy od A6 czy od 100.

[ Dodano: 10 Czerwiec 2008, 14:03 ]
a i jeszcze sprawa tego VAGa. Bo miałem problem z klima i podłączenie 50zł. Poduszka po zdjęciu kierownicy świeci 50zł. Powiedzcie ile kosztuje takowy kabel z programem. Tylko do AUDI inne marki mnie nie interesuja. Jesli chodzi o obsługę to da rady

toms001 - 10 Czerwiec 2008, 15:54

Montaż jest podobny, ale może byc inna pinologia. Napewno jeden przewód będzie szedł do sterownika ASB. Obecnie nie mam rozpiski pinów.

Co do maneki to sprawdź dokładnie, bo 100 i a6 mają różne średnice otworu centrującego.

Interfejs i kabel do siebie kupisz za mniej jak 100zł.

Adi202 - 10 Czerwiec 2008, 19:49

toms001 napisał/a:
Montaż jest podobny, ale może byc inna pinologia. Napewno jeden przewód będzie szedł do sterownika ASB. Obecnie nie mam rozpiski pinów.

Co do maneki to sprawdź dokładnie, bo 100 i a6 mają różne średnice otworu centrującego.

Interfejs i kabel do siebie kupisz za mniej jak 100zł.

Pinologia w tych sterownikach jest identyczna. Jeżeli chodzi o przełącznik, to faktycznie w A6 jest większa średnica otworu, lecz dźwignia jest ta sama i można ją bez problemu przełożyć do właściwego przełącznika.

kefir78 napisał/a:
Powiedzcie ile kosztuje takowy kabel z programem. Tylko do AUDI inne marki mnie nie interesuja. Jesli chodzi o obsługę to da rady


Koszt interfejsa K-line, to jakieś 50zł. Programy dostępne są w necie za free.
pzdr

kefir78 - 11 Czerwiec 2008, 11:29

Bo ten tempomat to mi nie daje spać już. Więc ostatnie moje pytania co do podłączenia. Manetka kable i tyle co mi potrzeba. Bo nie widziałem jeszcze działania tempomatu na żywo więc nie wiem. Kolega w aucie ma komputer pokładowy czy jak to się nazywa. Ja nie mam. I nie wiem czy on nie jest jakiś potrzebny do tempomatu. By nie wyszło tak że ja pół samochodu rozbiorę a ktoś mi powie że niestety ale u ciebie to się nie da tego zrobić bo ania jest za stara albo nie ma tego lub tego. Raz w tygodniu pokonuję trasę Chełm-Wawa (ja pier...) więc marzy mi się tempomat.Więc proszę o potwierdzenie że mam o co walczyć. I dziękuję bardo za pomoc.
Adi202 - 11 Czerwiec 2008, 11:56

kefir78 napisał/a:
Manetka kable i tyle co mi potrzeba.

Jeżeli masz manualną skrzynię biegów, to do kompletnej instalacji powinieneś dołożyć na każdym pedale (sprzęgło i hamulec) po elemencie rozłączającym układ po stronie elektrycznej tempomatu. Jeżeli chodzi o BC (komputer pokładowy), to nie ma on nic wspólnego z tempomatem.

kefir78 napisał/a:
Więc proszę o potwierdzenie że mam o co walczyć.


Możesz spokojnie zacząć pracę przy rezaniu. Tempomat w trasie potrafi zaoszczędzić trochę paliwa.
pzdr

kefir78 - 11 Czerwiec 2008, 15:29

Sprawa tempomatu to.A więc manetka jest na swoim miejscu już. I teraz napiszcie panowie jak z tymi kabelkami. Czy tak jak opisał to toms001 czy coś innego mnie czeka. Bo piszę jeszcze raz: Audi 100 C4 2.5tdi silnik AAT rok 93 pracuje ze skrzynią automatyczną CDS(jeżeli to znaczenie ma). I teraz jeżeli mam dołączyć element rozłączający to tylko jeden pedał jest więc czujnik świała stopu sprawę rozwiąrze. Ale który kabelek mam do niego podłączyć. I nie wiem czy do sterownika Automatu mam kabelek ciągnąć czy nie. Więc koledzy opiszcie mi to wmiarę dokładnie i jutro montaż trwa mój.jeżeli ma być jak u toms001 to wszystko jest jasne dla mnie.
Adi202 - 11 Czerwiec 2008, 15:36

kefir78 napisał/a:
Sprawa tempomatu to.A więc manetka jest na swoim miejscu już. I teraz napiszcie panowie jak z tymi kabelkami. Czy tak jak opisał to toms001 czy coś innego mnie czeka. Bo piszę jeszcze raz: Audi 100 C4 2.5tdi silnik AAT rok 93 pracuje ze skrzynią automatyczną CDS(jeżeli to znaczenie ma). I teraz jeżeli mam dołączyć element rozłączający to tylko jeden pedał jest więc czujnik świała stopu sprawę rozwiąrze. Ale który kabelek mam do niego podłączyć. I nie wiem czy do sterownika Automatu mam kabelek ciągnąć czy nie. Więc koledzy opiszcie mi to wmiarę dokładnie i jutro montaż trwa mój.jeżeli ma być jak u toms001 to wszystko jest jasne dla mnie.

W Twoim przypadku możesz śmiało działać według opisu kolegi toms001.
pzdr

toms001 - 11 Czerwiec 2008, 19:11

Adi202 napisał/a:
kefir78 napisał/a:
Manetka kable i tyle co mi potrzeba.

Jeżeli masz manualną skrzynię biegów, to do kompletnej instalacji powinieneś dołożyć na każdym pedale (sprzęgło i hamulec) po elemencie rozłączającym układ po stronie elektrycznej tempomatu.


Nie trzeba dokładac żadnego elementu rozłanczającego. Muśnięcie każdego z pedałów momentalnie rozłancza tempomat up

Instrukcja jest kompletna, wiec nie obawiaj się czy coś nie zadziala. Warto przed skręceniem wszystkiego do kupy wyjechac na ulice i sprawdzic czy wszystkie połączenia są poprawne. Miłego rezania ;)

Adi202 - 11 Czerwiec 2008, 19:35

toms001 napisał/a:

Nie trzeba dokładac żadnego elementu rozłanczającego. Muśnięcie każdego z pedałów momentalnie rozłancza tempomat up

W takim razie w jaki sposób u Ciebie wciśnięcie sprzęgła rozłącza tempomat?
pzdr

toms001 - 11 Czerwiec 2008, 22:33

Nie wgłębiałem się w to skoro działa w trybie Plug&Play. Widocznie komputer na jakiejś lini dostaje sygnał, który wykorzystuje miedzy innymi do rozłączenia tempomatu.
Zapewniam, że nic nie trzeba dokładac, na podstawie mojej instrukcji zostało już założonych conajmniej 6 tempomatów (dostawałem informacje od użytkowników z pytaniami i późniejszym podziękowaniem, że wszystko ok) więc nie mam podstaw by radzic inaczej.
pzdr

Adi202 - 11 Czerwiec 2008, 22:58

toms001 napisał/a:
Nie wgłębiałem się w to skoro działa w trybie Plug&Play. Widocznie komputer na jakiejś lini dostaje sygnał, który wykorzystuje miedzy innymi do rozłączenia tempomatu.
Zapewniam, że nic nie trzeba dokładac, na podstawie mojej instrukcji zostało już założonych conajmniej 6 tempomatów (dostawałem informacje od użytkowników z pytaniami i późniejszym podziękowaniem, że wszystko ok) więc nie mam podstaw by radzic inaczej.
pzdr

Wcale w to nie wątpie. :wink: Wygląda na to, że cała sprawa odbywa się już w sterowniku silnika który w pewnym sensie oblicza moment obrotowy. Ale jeżeli tak zostało to zaprojektowane, to sprawa się rypnie już przy spalonym sprzęgle i jazdy z obciążeniem.
pzdr

toms001 - 11 Czerwiec 2008, 23:05

Adi202 napisał/a:
Wygląda na to, że cała sprawa odbywa się już w sterowniku silnika który w pewnym sensie oblicza moment obrotowy. Ale jeżeli tak zostało to zaprojektowane, to sprawa się rypnie już przy spalonym sprzęgle i jazdy z obciążeniem.
pzdr


Obstawiam, że nie ma żadnego obliczania, tylko idzie impuls po lini i tyle.

Możesz rozwinąc z tym spalinym sprzęglem i rypaniem? ;)

Adi202 - 11 Czerwiec 2008, 23:19

toms001 napisał/a:

Możesz rozwinąc z tym spalinym sprzęglem i rypaniem? ;)

Jeżeli przy pedale sprzęgła nie ma żadnego czujnika, to jedyną możliwościa jaką ja widzę są obliczenia sterownika silnika. Przy wciśnięciu sprzęgła obroty silnika zaczynają wzrastać i dlatego twierdzę, że sprawa się wyjaśni w momencie spalonego sprzęgła.
pzdr

toms001 - 12 Czerwiec 2008, 10:36

Adi202 napisał/a:
...dlatego twierdzę, że sprawa się wyjaśni w momencie spalonego sprzęgła.
pzdr


Czekamy zatem na pierwszego, który pochwali się skatowaniem sprzęgła :)

Adi202 - 12 Czerwiec 2008, 10:38

toms001 napisał/a:

Czekamy zatem na pierwszego, który pochwali się skatowaniem sprzęgła :)

Prawdziwy Audi Maniak to raczej nie będzie.
pzdr

kefir78 - 26 Lipiec 2009, 14:29

Nie wiem czy ktoś ten wątek jeszcze obserwuje ale mam problem. Bo rok czasu zakładam już ten tempomat i pozostała mi tylko sprawa kompa. Wpisuję kod 11463 i wyskakuje komunikat ze funkcja dla tego rodzaju sterownika jest niedostępna. I co mnie teraz począć. Z tym Vagiem to mam same problemy normalnie.I może to wina mojego sterownika. A wygląda on jak poniżej

[ Dodano: 26 Lipiec 2009, 14:32 ]
nie wygląda bo mni kompa szlak trafił

maaly4 - 29 Lipiec 2009, 21:40

Witam - moge tylko potwierdzić że ja stosując się do instrukcji i robiąc krok po kroku według opisu udało mi się zamontować tempomat i działa - pozostaje jeszcze raz przegląd całej instalacji i upewnic się czy oby dobrze do kompa się powtykałeś , może z VAG-iem masz coś nie tak lub trzecia możliwośc masz silnik inny niż 2,5 TDI A6 C4 silnik AEL 140 PS bo z tego co wiem to ta instrukcja działa chyba tylko do tego modelu - pzdr

[ Dodano: 29 Lipiec 2009, 21:45 ]
a z tego co widze w profilu kolegi to kolega ma Audi 100 93r. 115 PS więc chyba nic z tego - ale nie zapeszam - pzdr


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group