...::: AUDI-MANIA FAN KLUB :::... Strona Główna ...::: AUDI-MANIA FAN KLUB :::...
Strona miłośników marki AUDI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
podniesc moment obrotowy A3
Autor Wiadomość
lechWL 
Nowy


Model: A3
Rok prod: 2000
Pojemność: 1.9
Moc: 110
Kolor: granatowy
Zasilanie: olej napędowy
numer rejestracyjny: 03485
Wiek: 24
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 10
Skąd: augustow
Wysłany: 26 Styczeń 2011, 14:10   podniesc moment obrotowy A3

witam.
mam pytanie
moze ktos wie jak latwo i tanio mozna podniesc moment obrotowy lub coś zrobic aby przyspieszenie bylo lepsze?
posiadam audi a3 2000r 1.9TDI 110KM.
Pozdrawiam
 
 
 
Tum 
- Wspomógł AFK -



Model: Audi 80 B3
Rok prod: 1991
Pojemność: 1,6
Moc: 70
Kolor: Granatowy
Zasilanie: benzynka+LPG
numer rejestracyjny: WE 75XXX
Pomógł: 17 razy
Wiek: 27
Dołączył: 30 Sie 2005
Posty: 3396
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Styczeń 2011, 14:25   

Najprostrzym i najtańszym to zmiana chipu, jednak z tego co pamiętam, masz koło zamachowe jednomasowe i przy zwiększeniu mocy będzie u Ciebie potrzebne zmiana koła zamachowego na dwumasowe.
_________________
Moja galeria. Oceniaj surowo. Nie krępuj się. Tylko szczery komentarz się liczy. :)
Co jakiś czas nowa dostawa.
http://www.audimania.eu/f...php?user_id=352

Więcej na http://tomekpecz.fotosik.pl :)

P.S. Nowe zdjecia w prywatnej galerii :)
 
  mój status
 
lechWL 
Nowy


Model: A3
Rok prod: 2000
Pojemność: 1.9
Moc: 110
Kolor: granatowy
Zasilanie: olej napędowy
numer rejestracyjny: 03485
Wiek: 24
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 10
Skąd: augustow
Wysłany: 26 Styczeń 2011, 17:17   

a dlaczego trzeba zmienic na dwumasowe?
 
 
 
Tum 
- Wspomógł AFK -



Model: Audi 80 B3
Rok prod: 1991
Pojemność: 1,6
Moc: 70
Kolor: Granatowy
Zasilanie: benzynka+LPG
numer rejestracyjny: WE 75XXX
Pomógł: 17 razy
Wiek: 27
Dołączył: 30 Sie 2005
Posty: 3396
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Styczeń 2011, 10:12   

Przy większej mocy może się wygiąć wał lub coś innego z silnikiem. Dokłądnie nie pamiętam. Kinyo mi o tym opowiadał i to dawno :P

Może się zjawi to wytłumaczy dokładniej.
_________________
Moja galeria. Oceniaj surowo. Nie krępuj się. Tylko szczery komentarz się liczy. :)
Co jakiś czas nowa dostawa.
http://www.audimania.eu/f...php?user_id=352

Więcej na http://tomekpecz.fotosik.pl :)

P.S. Nowe zdjecia w prywatnej galerii :)
 
  mój status
 
lechWL 
Nowy


Model: A3
Rok prod: 2000
Pojemność: 1.9
Moc: 110
Kolor: granatowy
Zasilanie: olej napędowy
numer rejestracyjny: 03485
Wiek: 24
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 10
Skąd: augustow
Wysłany: 27 Styczeń 2011, 17:36   

dzieki za rade, ale chodzi mi w jaki sposob mozna polepszyc przyspieszenie
 
 
 
Tum 
- Wspomógł AFK -



Model: Audi 80 B3
Rok prod: 1991
Pojemność: 1,6
Moc: 70
Kolor: Granatowy
Zasilanie: benzynka+LPG
numer rejestracyjny: WE 75XXX
Pomógł: 17 razy
Wiek: 27
Dołączył: 30 Sie 2005
Posty: 3396
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Styczeń 2011, 09:59   

Niestety, każda zwiększenie osiągów, generuje koszty. Polepszyć przyśpieszenie może chociażby rozebranie silnika, przeczyszczenie kanałów dolotowych i ich polerka.

Może być to kwesja modyfikacji doloty i wydechu (ale nie kupno tłumika z allegro) tylko jego obliczenie i montaż. Z dolotem to samo. Włożysz stożek. ok. może będziesz miał nie wyczuwalnie lepsze przyśpieszenie ale niedługo po założeniu stażka liczyłbym się z rozwaleniem przepływomierza i auto bedzie prześpieszać dwa razy wolniej.

Jak chcesz dobrego tuningu to i akceptujesz koszty. Nie ma taniego tuningu. Dalatego zrobiłem remont silnika i zbliżyłem się osiągami do fabrycznych.

Zamiast szykować się do tuningu proponuję przetestować wszystko, czy elektronika działa poprawnie. Hamownia (czy moc odbiega od normy), jak nie to można myśleć o czymś dalej.

Jeszcze inna rzecz jeśli chodzi o przyśpieszenie. Włożenie krótszej skrzyni biegów. Lepsze przyśpieszenie gorszy Vmax. :)
Przykład FIAT Seicento - z normalną skrzynią 10 sek do 100km/h i 180Vmax z krótką 9sek do 100km/h i 155Vmax. Na rajdy akurat :)
_________________
Moja galeria. Oceniaj surowo. Nie krępuj się. Tylko szczery komentarz się liczy. :)
Co jakiś czas nowa dostawa.
http://www.audimania.eu/f...php?user_id=352

Więcej na http://tomekpecz.fotosik.pl :)

P.S. Nowe zdjecia w prywatnej galerii :)
 
  mój status
 
bartek1605 
Śmigacz



Model: A4 B5
Rok prod: 1996
Pojemność: 1600
Moc: 106
Kolor: CZARNY
Zasilanie: benzynka+LPG
numer rejestracyjny: ELW XXTK
Pomógł: 27 razy
Wiek: 31
Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 399
Skąd: okolice Łodzi
Wysłany: 28 Styczeń 2011, 10:57   

tylko zmiana softu u dobrego tunera
dwumas wychodził tu fabrycznie, jeżeli już to zmieniają na jednomasa
 
 
 
Tum 
- Wspomógł AFK -



Model: Audi 80 B3
Rok prod: 1991
Pojemność: 1,6
Moc: 70
Kolor: Granatowy
Zasilanie: benzynka+LPG
numer rejestracyjny: WE 75XXX
Pomógł: 17 razy
Wiek: 27
Dołączył: 30 Sie 2005
Posty: 3396
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Styczeń 2011, 12:44   

bartek1605, fabrycznie dwumas niebył dopiero w 130km 1.9 TDI?
_________________
Moja galeria. Oceniaj surowo. Nie krępuj się. Tylko szczery komentarz się liczy. :)
Co jakiś czas nowa dostawa.
http://www.audimania.eu/f...php?user_id=352

Więcej na http://tomekpecz.fotosik.pl :)

P.S. Nowe zdjecia w prywatnej galerii :)
 
  mój status
 
bartek1605 
Śmigacz



Model: A4 B5
Rok prod: 1996
Pojemność: 1600
Moc: 106
Kolor: CZARNY
Zasilanie: benzynka+LPG
numer rejestracyjny: ELW XXTK
Pomógł: 27 razy
Wiek: 31
Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 399
Skąd: okolice Łodzi
Wysłany: 28 Styczeń 2011, 19:04   

może to się wydać dziwne ale nawet część motorów 90-konnych AGR wychodziło z dwumasem :wink:
pierwszy lepszy przykład
http://motoallegro.pl/spr...1322134499.html
 
 
 
lechWL 
Nowy


Model: A3
Rok prod: 2000
Pojemność: 1.9
Moc: 110
Kolor: granatowy
Zasilanie: olej napędowy
numer rejestracyjny: 03485
Wiek: 24
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 10
Skąd: augustow
Wysłany: 28 Styczeń 2011, 19:23   

a skad wziac soft? jakis link do pobrania itp bym prosil.
z moca wszystko ok, chodzi mi glownie zeby uzyskac ok 130KM nie wiecej
 
 
 
kinyo 
Moderator
AUDIMANIAK



Model: AUDI RS2
Rok prod: 1995
Pojemność: 2.2T
Moc: 320
Kolor: NIEBIESKI
Zasilanie: benzyna
numer rejestracyjny: 95
Pomógł: 64 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 1981
Skąd: Cork i Łódz
Wysłany: 28 Styczeń 2011, 22:09   

Zmiana softu nie jest problemem kłopoty mogą zacząć się później ponieważ nie ma dwóch bliźniaczych silników i dlatego zaleca się przed reflashem zchamować i auto aby można było określić kondycję silnika dopiero wtedy można pod warunkiem że silnik jest sprawny wgrać nowy soft dopasowany do silnika odradzam softy z netu osobiście polecam marka http://tdi-tuning.pl/kontakt.htm nie jest tani ale wie co robi .
_________________
Gość Witaj na forum AFK i pozdrawiam
Zauroczony AUDI zakochany w TDI
ZBIERAM KASKĘ NA RS2
Szóstego dnia Bóg stworzył silnik diesla tak się uradował tą doskonałością że siódmego dnia stworzył do niego Audi .
 
  mój status
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Wpłać 1% podatku na Stowarzyszenie "NADZIEJA" KRS: 0000023551