...::: AUDI-MANIA FAN KLUB :::... Strona Główna ...::: AUDI-MANIA FAN KLUB :::...
Strona miłośników marki AUDI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana napinacza paska alternatora
Autor Wiadomość
ziutek_pl 
Nowy



Model: Audi A4 B5 sedan
Rok prod: 1996
Pojemność: 1,9 TDI
Moc: 110
Kolor: srebrny metalik
Zasilanie: olej napędowy
numer rejestracyjny: SG
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 12
Skąd: Gliwice
Wysłany: 8 Kwiecień 2013, 21:54   Wymiana napinacza paska alternatora

Szanowni Koledzy,

Muszę wymienić napinacz paska alternatora ten z dużą sprężyną.
Już zdemontowałem wszystko co przeszkadzało :wink: i pojawił się problem.
Odkręciłem napinacz (z tyłu nakrętka M10) jest lużny, ale nie wyciągnę go gdyż przeszkadza mi (nie znam fachowego określenia) rolka prowadzącą pasek i wolne koło wentylatora na wspólnej ośce.
Z tyłu jest śruba imbusowa "8", ale gdy usiłuję odkręcić ją kręci się cała ośka tj. rolka prowadząca + wolne koło.
I tu moje pytanie jak zdjąć te ustrojstwo, czy unieruchomić wałek ściskając rolkę prowadzącą czy jast jakiś pzryrząd do tego.
Nadmienię że nie ma tam żadnego podejścia kluczem płaskim, bo już mi tak sugerowano.
Proszę o pomoc, z góry dziękuję, pozdrawiam Józek
_________________
Lepiej 10 minut później niż 10 lat za wczesnie
  mój status
 
Dawid1992 
Nowy


Model: a4 b5
Rok prod: 1996
Pojemność: 1.9tdi
Moc: 110
Kolor: rudy haaaa :D
Zasilanie: olej napędowy
numer rejestracyjny: 85L7
Wiek: 22
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 41
Skąd: Legnica
Wysłany: 9 Kwiecień 2013, 03:54   

To czego nie potrafisz "fachowo" nazwać to prawdopodobnie wisko z wentylatorem
sam niedawno zmieniałem rolkę, odkręcałem wtedy przy okazji alternator do regeneracji i wisko właśnie, trochę dziwne, że nie chce się wykręcić, a powinno
spróbuj najpierw odkręcić sam wiatrak (4 śruby 10 bodajże) a później przytrzymać kolo po którym "jeździ" pasek i powinno załatwić sprawę
 
 
ziutek_pl 
Nowy



Model: Audi A4 B5 sedan
Rok prod: 1996
Pojemność: 1,9 TDI
Moc: 110
Kolor: srebrny metalik
Zasilanie: olej napędowy
numer rejestracyjny: SG
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 12
Skąd: Gliwice
Wysłany: 9 Kwiecień 2013, 20:55   

Dziękuję Dawidzie za podpowiedź :wink:
Powiedz mi jeszcze, czy też miałeś z tyłu wiska śrubę imbusową, i czy to jest prawy gwint, bo wszystkie śruby są kleju i dość ciężko je ruszyć.
Czy zmieniałeś tę rolkę prowadzącą na osi z wiskiem i czy można ją dostac oddzielnie?
_________________
Lepiej 10 minut później niż 10 lat za wczesnie
  mój status
 
Dawid1992 
Nowy


Model: a4 b5
Rok prod: 1996
Pojemność: 1.9tdi
Moc: 110
Kolor: rudy haaaa :D
Zasilanie: olej napędowy
numer rejestracyjny: 85L7
Wiek: 22
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 41
Skąd: Legnica
Wysłany: 10 Kwiecień 2013, 05:06   

nie zmieniałem, ale dostać można, najlepiej gdzieś na szrocie, tylko zwróć uwagę na jej stan, cena nie powinna być zbyt wysoka, a za używane wisko dałem 50 zł, bo moje już skończone było
ta śruba jest imbusowa, dosyć długa i najprawdopodobniej na prawym gwincie, nie pamiętam już, wiem że odkręcałem ja na długiej przedłużce grzechotką
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Wpłać 1% podatku na Stowarzyszenie "NADZIEJA" KRS: 0000023551